Zemplén infó
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2013. Június 24. 12:56, hétfő | Belföld
Forrás: MNO

Nem a forma teszi – itt a 7 személyes Fiat 500L

Nem a forma teszi – itt a 7 személyes Fiat 500L

A Fiat megígérte, hogy a családbarát 500L modell típuskínálatát tovább bővíti, és nem is kell tovább várnunk, hiszen az olasz márka bemutatta legfrissebb büszkeségét, a Living utónévvel ellátott 500L-t, amely a praktikum kedvelőit bizonyára könnyedén meghódítja. A hétszemélyességet persze a helyén kell kezelni, ugyanis a helykínálat terén nagy csodát nem várhatunk.

Az 500L ezzel a lépéssel immár nemcsak kávéfőzésben kiemelkedő (extraként kérhető egy speciális kávéfőző az autóhoz), hanem akár hét személyt képes elszállítani A-ból B-be. Az autó mindössze 4,35 méter hosszú, vagyis kompakt méretekkel büszkélkedő négykerekűtől, de az 5+2 kialakítás így is elismerésre méltó a külső dimenziókat ismerve.

Az extra praktikumhoz a tervezőknek változatlanul 1780 mm-es szélesség mellett egészen pontosan 21 centiméterrel kellett megnyújtaniuk az alapverzióban 4,14 méter hosszú 500L-t, miközben az 1670 mm-es magasság csupán egycentis gyarapodást takar – az új forma ízlés kérdése, de tény, hogy nem tartozik az autó a piac legkívánatosabb, legszebb négykerekűi közé. A gyártó azt nem adta meg, hogy a padlóból kihajtott plusz két hátsó ülőalkalmatossággal mekkora tér marad a poggyászok számára (ez az érték vélhetően konvergál a nullához), az viszont ismert, hogy az ötüléses kivitel esetében 400 helyett 638 liternyi puttonnyal gazdálkodhatnak a családosok, ami kategóriavezető érték. Szériában öt üléssel érkezik a típus, így amennyiben az 5+2 személyes változatra voksolunk, a 238 literes poggyásztér-növekedés bizonyára csökkenni fog valamelyest, hisz a plusz két széket valahogy el kell rejteni a padló alá, ami természetesen értékes literekbe kerül.

Ahogy a „sima” 500L, úgy a Living kivitel is három felszereltségi szintben (Pop, Star, Lounge) lép piacra, az árak viszont egyelőre ismeretlenek. Annyit mindenesetre tudunk, hogy a leendő vásárlók 19-féle karosszériaszínből (amiből 11 kéttónusú) és 6 belső kivitelből válogathatnak, a konfigurációt pedig számtalan keréktárcsa és kiegészítő apróság nehezíti majd meg. A Fiat 500L Living motorkínálata négytagú lesz, két benzines és két gázolajos erőforrás hajthatja a praktikus kisautó első kerekeit. Az alapot a 95 lóerős 1,4 literes négyhengeres szívó benzines jelenti, míg egy lépcsővel feljebb a hangulatos, ám kulturálatlan, kéthengeres turbós 0.9 TwinAir egység található 105 lóerővel.

A takarékos gázolajosok minden esetben négyhengeresek: az 1,3 literes változat 85, míg az 1.6 Multijet II 105 lóerőt tud. Nem kérdés, hogy látatlanban utóbbi erőforrás tűnik a legjobb választásnak az autóhoz, ám bizonyára ezt az árcédula is tükrözi majd. Mivel az 500L új változata már a jövő hónapban piacra kerül, rövidesen a hazai árakat is meg tudjuk írni Olvasóinknak. A rendelések felvétele különben Olaszországban kezdődik, és hozzánk vélhetően néhány hónap múlva érkezik a törpeóriás. A típus gyártása párhuzamosan folyik az alap 500L testvérrel, a márka új szerbiai sorain.

Címkék: autó, fiat, Fiat 500L

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket