Zemplén infó
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2017. November 16. 17:19, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház

Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában

- közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel. A hivatal közleménye szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.

Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".

A hivatal gyakorlatában az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.

A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket