Zemplén infó
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2018. Április 25. 18:03, szerda | Belföld
Forrás: mti

Hat és fél millióan rádiózunk naponta, a Petőfi a leghallgatottabb adó

Hat és fél millióan rádiózunk naponta, a Petőfi a leghallgatottabb adó

Csaknem hat és félmillióan rádióznak naponta Magyarországon, a leghallgatottabb adó a Petőfi, amelyet a Kossuth és a Rádió 1 követ

- közölte szerdán az MTI-vel az első negyedéves, egységes rádiós hallgatottságmérési adatok alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Az NMHH honlapján is közzétett tájékoztatás szerint a lakosság 93 százaléka hallgat heti rendszerességgel rádiót, ami több mint 7,7 millió embert jelent; egy átlagos napot alapul véve a Petőfi rádió 1,8 millió, a Kossuth 1,4 millió, míg a Rádió 1 1,3 millió embert ér el. A Music FM hallgatótábora 685 ezer főre rúgott, a Sláger FM-re 510 ezren hangoltak.

A fővárosban az első negyedévben a vizsgált korosztályba tartozó lakosság 76 százaléka naponta, míg 93 százaléka heti rendszerességgel hallgatott valamilyen rádiót. Az átlagos napi hallgatószám Budapesten a Sláger FM esetében 277 ezer fő volt, ezt a Rádió 1 követte 258 ezer hallgatóval, majd a Music FM 247 ezerrel. További két csatornára voltak kíváncsiak Budapesten 100 ezer főnél többen: a Kossuth Rádióra (165 ezren) és a Petőfi Rádióra (143 ezren) - tudatták.

A közlemény arra is emlékeztet: a rádiók és ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság - ahogyan eddig is - szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.

Mint írták, a felmérések eredményeiről mostantól az NMHH összefoglalókat készít és tesz közzé az nmhh.hu honlap "Kutatások" menüpontjában; a részletesebb tartalmak május 3-tól lesznek elérhetőek a honlapon. Az adatokat minden esetben az érintettek ismerik meg először a kutatócég adatbázisában, a publikus adatok minden alkalommal csak az ezt követő néhány munkanapon belül találhatók meg a hatóság honlapján. Ezek az összefoglaló tanulmányok, amelyeket táblázatok és grafikonok egészítenek ki, bárki számára ingyen elérhetőek, tehát a nyilvánosság - ahogyan eddig is - szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.



A hatóság a közönségmérés adatfelvételi módszertanát a piaci szereplőkkel történt többszöri egyeztetés után, az összes érdekelt fél szempontjait figyelembe véve határozta meg. Az NMHH 2020-ig érvényes közbeszerzési eljárását a Kantar Hoffmann - M-Meter konzorcium nyerte, amely alapján a hatóság honlapján az országos és fővárosi rádiók adatai havonta, a megyei jogú városok és hálózatos vételkörzetek negyedévente, a kisebb helyi vételkörzetek eredményei pedig félévente frissülnek. A mérések a 15 éves és idősebb lakosság hallgatási szokásait mutatják be.

A közlemény arra is emlékeztet: a hatóság tavaly hirdette meg rádiós közönségmérési pályázatát azzal a céllal, hogy egységes, részletes mérési módszertan alapján az országos, budapesti és lokális szinteken a rádiók hallgatottságmérése átláthatóvá váljon, egyúttal vonzóbbá tegye azt a hirdetők számára. Az adatokhoz a rádióadók és az ügynökségek díjmentesen és korlátlanul férhetnek hozzá.

Megjegyzik: a tenderkiírás műszaki leírásának megfelelően az új hallgatottságmérés - a kisebb, helyi vételkörzeteket kivéve - az országos és a megyei jogú városokban, valamint a hálózatos vételkörzetekben alapvetően visszatért a naplós mérési módszertanhoz, amellyel az utóbbi tíz évben nem végeztek országos méréseket.

A Magyarországon korábban már alkalmazott módszerrel az eredmények párhuzamosan, online és offline eljárással felvett önkitöltős naplók feldolgozásával születnek. Ez számottevő változás, hiszen az utóbbi években a piac legtöbb szegmensében a telefonos, úgynevezett Day After Recall (DAR) módszertan szerinti rádiós közönségmérés dominált a piacon. A legutóbbi tenderidőszakban is ilyen módszertannal készültek az országos és fővárosi rádiós közönségmérések. Annak a periódusnak a kezdetén, 2013-ban a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete bízta meg a jelenleg is győztes cégcsoportot a rádiós hallgatottságmérés lebonyolításával - közölték.

A naplós adatok bevezetését megelőzte egy rövid, párhuzamos módszertannal zajló átfutási időszak, hogy a piaci szereplők felkészülhessenek a módszertani átállásra, az új módszertannal készült eredmények befogadására és helyes interpretálására. Az első negyedéves adatok már a naplós eredményeket mutatják - írta az NMHH.

Címkék: rádió

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket